Dat ze best creatief is, ons meisje. En de laatste tijd ook steeds vaker op eigen houtje, zonder dat ik mee moet doen (dat is wel eens leuk maar lukt niet altijd om er voldoende tijd voor te maken).
Deze zomer zag ze in een boekje iets van een whiteboard waarop je je schoolplanning kon maken. Omdat we hier zo geen bord hebben, besloot ze dan maar een variant hierop te maken met een stuk karton en oude fiches. Nu vult ze daarop elke week haar eigen planning in.
Op het einde van de zomervakantie kwam ze nog een reeks kaartjes en stickers tegen (van een actie in een grootwarenhuis), de kaartjes besloot ze niet meer te houden en de stickertjes die zou ze gebruiken om haar eigen dierentuin en kinderboerderij te maken. Momenteel nog een Work-in-Progress maar voorlopig mag het op de salontafel blijven liggen om er tussendoor nog een beetje aan verder te werken 🙂
De ijsberen zitten al in hun zwempoel, de tijgers in hun savanne, vooraan is een groot terrarium in opbouw, rechts achteraan de kinderboerderij…
De nieuwe leraar heeft intussen ook al enkele creatieve opdrachten gegeven die ze erg leuk vond.
Hij maakte van elke leerling een foto en drukte daarvan een silhouet af. Dit beeld mochten ze dan voorzien van een flashy achtergrond (de potloodlijntjes moest ze op het moment van de foto nog weggommen). Op de poster mogen ze elk een kleine wens formuleren voor hun verjaardag: een dagje geen huiswerk, samen een spelletje spelen in de klas, ….
Voor de verkeersweek mochten ze elk een ontwerp van een button maken en per klas werd er eentje geselecteerd die dan effectief wordt gemaakt.
Ze mochten ook een tekening maken van iets waarvan ze vrolijk worden. Maya tekende zichzelf die wordt afgezet bij haar goede vriendin M. (die ze maar enkele keren per jaar ziet omdat ze niet zo dichtbij woont en een hele drukke agenda heeft). Hopelijk blijven ze die sterke band behouden, dat zou erg fijn zijn. Ze had het meest plezier bij het tekenen van de huizen en een beetje te oefenen op perspectief en kreeg nadien ook inspiratie om nog eens een briefje te schrijven naar M. (en zo zorgt het ene projectje spontaan voor een volgende bezigheid 🙂 )